RETSEPT: Pannkoogid ühendavad rahvaid

Ülepanni pannkoogid:
5 dl piima
3 dl nisujahu
2 muna
1 tl soola
Praadimiseks õli

Pannkooki tunnevad selle erinevates variatsioonides peaaegu kõik maailma rahvad – vähe koostisosi, kerge ja kiire valmistada, maitsev ning võib süüa erinevate soolaste või magusate lisanditega, millest kõige käepärasemad on meil vast moos ja mesi.
Alustan pannkoogitegu tavaliselt jahuga, millele lisan soola ja munad ning neid segama hakates nõristan juurde piima. Ma ei pane pannkoogitaignasse suhkrut ega muid maitsestajaid, sest lisandites on neid piisavalt.
Miks ma alustan jahust ja mitte piimast? Põhjus on see, et kui te alul panete taignanõusse piima ja siis lisate sinna jahu, on oht „klompide“ tekkeks palju suurem või õigemini on „klombid“ garanteeritud.
Ühesõnaga, kõigepealt tekib mul selline klimbitaignaga sarnane variant, mida ma hakkan tasapisi piima lisades ja segades vedeldama, kuni tekib sobivalt vedel ülepannipannkookide taigen. See, kui paks või vedel taigen lõpuks jääb, on juba kogemuse küsimus ja sõltub asjaolust, kui pakse või õhukesi kooke armastate ning kuidas toimivad teie pliit ja pann.
Pannkoogitaignal võiks lasta veerand tundi omaette olla, enne kui hakata sellele panni ja kuumust näitama. Osa kodukokki segavad õli kohe taignasse, aga seda „vägisi õli manustamise“ varianti ma ei poolda ja valan pannile õli ikka pudelist, sest heal pannil kulub rasvainet koogi praadimiseks ülivähe.

Pannkoogiretsept leiutati ilmselt juba tuhandeid aastaid tagasi. Foto Pixabay.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Lisa oma mõtted siia täis kõhu ja hea tujuga!